Az egykori Budapesti Kamaraszínház bemutatódömpingjét idézi a Rózsavölgyi Szalon évada, az egyhelyszínes kamaradarabokat futószalagon ontja magából ez a kávéházzal kombinált játszóhely. Legutóbb Mark St. Germain Istenek tanácsa című opusa került terítékre. Egyszer nézős, hamar felejtős.
A színházi előadásokra mérsékelten alkalmas teret most videotechnikával igyekeznek mindenki számára láthatóvá tenni. Az Istenek tanácsa egy főként orvosokból álló testület, amely azt hivatott eldönteni, hogy a szívátültetésre várók shortlistjéről ki kaphatja meg az aktuális donorszívet. Nos, ha valós történetre épül a sztori, akkor nem lennénk szívátültetésre várók (egyébként sem), mert ezek az istenek bizony a fejükre estek. Pofára, élettörténetek pontértékére, a kórház iránti alázatra megy a döntés, ez ott a „business as ususal”. A drámai konfliktusát viszont az okozza, hogy az egyik új szívre váró apja – akinek fia érdemei, hozzáállása és szimpátiaindexe alapján nem feltétlenül lenne befutó – egy visszautasíthatatlan kategóriájú támogatási összeget ajánl fel a kórház javára.
Az Istenek tanácsának tehát újra döntenie kell pénzről, életről, életért járó pénzről és az élet esélyét elvevő pénzről. St. Germain darabja érdekes és érzékeny témája ellenére is a hatásos bulvár kategóriáján belül marad, így, még ha a helyszínen el is gondolkodtat, mély nyomot nemigen hagy. Nehéz nem észrevenni a hasonlóságot Reginald Rose Tizenkét dühös emberével, hiszen itt is egy szobában összezárva döntenek egy életről. És persze itt sem függetlenek a döntések a személyes háttértörténetektől.
Valló Péter rendezésében az a legjobb, hogy egymással ritkán találkozó színpadi egyéniségek adnak egymásnak randevút. A friss személyes tragédiája után is értékekhez ragaszkodó, mégis ironikus Ann Rosst Borbás Gabi formálja valóságossá. Nella Larkin az élet-halál kérdések koordinátoraként inkább távolságtartással igyekszik megőrizni normális énjét – mutatja meg Söptei Andrea. A helyettesítő tanácstag, a fiatal Banks doktornő (Bánfalvi Eszter) idealizmussal érkezik, meglepve távozik az ülésről. A szívsebészek nagy öregje, a tanács alapítója, Dr. Klee számára az életnek vagy inkább a halálnak talán sosem volt ekkora súlya. A Dunai Tamás által alakított karakterre nehéz élethelyzetben helyez súlyt a sors. A pappá szentelt egykori ügyvéd, Dumber atya, aki szintén kívülállóként ül le a tanácsterem asztala mellé, afféle animátorként alakítja a beszélgetést. Márton András ügyesen egyensúlyoz a kedves egyházfi és a mindenen átlátó dörzsölt egykori jogász között. A műtéteket végző ambiciózus Dr. Gorman szerepében Őze Áron a rendszertagadó forradalmár, aki harcait nem csak a többiekkel, önmagával is megvívja. Alakításának ereje, a kissé hatásvadász drámához képest valódi súlya van.
Friss a comment.com-on